Met het oog op de voorbereiding op het nieuwe seizoen in de hoogste afdeling heeft Lommel SK duidelijkheid gegeven over een aantal aflopende contracten en huurperiodes.
Vier spelers verlaten deze zomer de club. Zo keert Robin van Duiven terug naar zijn moederclub en trekt hij naar de Spaanse club Real Valladolid. Ook Dominion Ohaka, die de voorbije anderhalf seizoen op huurbasis uitkwam voor de Noord-Limburgers, neemt afscheid van Groen-Wit. De Argentijn Lautaro López keert na zijn uitleenbeurt terug naar Montevideo City Torque.
Daarnaast wordt ook het aflopende contract van Filip Stevanovic niet verlengd. De Servische flankaanvaller was de afgelopen twee seizoenen actief bij Lommel SK en maakte mee deel uit van de ploeg die promotie naar de Jupiler Pro League afdwong.
Over de toekomst van Jesper Tolinsson, Rubin Seigers en Joey Pelupessy is er voorlopig nog geen definitieve beslissing genomen. Hun contracten lopen eveneens af, maar met alle drie de spelers voert de club momenteel gesprekken over een mogelijke verdere samenwerking.
Sportief directeur Jeffrey van As bedankt de vertrekkende spelers voor hun bijdrage aan het succes van het afgelopen seizoen. "Namens de hele club wil ik Robin, Dominion, Filip en Lautaro bedanken voor hun inzet en professionaliteit. Iedere speler heeft op zijn eigen manier een belangrijke bijdrage geleverd aan de promotie naar de Jupiler Pro League. Dat is een prestatie die voor altijd een bijzondere plaats zal innemen in de geschiedenis van Lommel SK."
De club wenst de vertrekkende spelers veel succes toe in het verdere verloop van hun carrière en belooft later meer duidelijkheid te geven over de gesprekken met Tolinsson, Seigers en Pelupessy. (Lommel SK)