In het GlazenHuis werd vandaag
de nieuwe toeristische gids van Lommel voorgesteld. Het is alweer een prachtuitgave geworden, met enkele nieuwigheden dit jaar. Zo krijgt elke Lommelaar kortelings een 'teaser' in de brievenbus waarmee de gids (gratis) kan afgehaald worden bij de dienst Toerisme. En in de gids zelf staan meerdere waardebonnen waarmee je in verschillende handelszaken terecht kunt.
Het 'oogt' niet alleen mooi,
ook de resultaten die schepen van toerisme Véronique Caerts kon voorleggen waren erg mooi. Zo noteerde de stad een stijging van het aantal toeristische overnachtingen in Lommel van 2,8% en ging het aantal gebruikers van het fietsroutenetwerk in onze stad met maar liefst 3,8% omhoog (tot meer dan 266.000 gebruikers). Ook de 30 meter hoge uitkijktoren in de Sahara is een grote trekpleister. De teller staat daar na één jaar op
bijna 100.000 bezoekers, en ook andere toeristische attracties doen het steeds beter. Zo haalt de Leyssensmolen op de nieuwe locatie 1.650 bezoekers, komende van een kleine 500 bezoekers per jaar.
Nieuw directeur Johan Maesen wist ons ook nog te vertellen dat in 2016 er nog meer gaat ingezet worden op arrangementen, cross-overs van Toerisme en de privé-sector, en dat de publiciteit volledig herbekeken wordt. Zo zult u deze zomer in de invalswegen van Limburg grote baanaffiches tegen komen, en wordt er zelfs op de Kusttram promotie gemaakt voor Lommel. Voor 2017 werd alvast de komst van een '
Wandelknooppuntennetwerk' aangekondigd.
(Foto Jan Buyens)