Stad Lommel heeft
twee nieuwe werkhallen in gebruik genomen in
Park De Soeverein en aan de
begraafplaats van het Centrum. Met de nieuwe infrastructuur krijgen de medewerkers van Stadswerken meer ruimte om voertuigen, machines en materiaal veilig en ordelijk te stallen. Dat moet de dagelijkse werking efficiënter maken en bijdragen aan een kwalitatief onderhoud van de publieke ruimte.
De werkhal in Park De Soeverein heeft een oppervlakte van 360 vierkante meter en vervangt de vroegere opslagruimte aan het oude zwembad en de voormalige tenniskantine. Nadat die gebouwen werden afgebroken, moest het materiaal tijdelijk in containers worden opgeslagen. Ook aan de centrale begraafplaats drong een vernieuwing zich op. Daar vervangt een nieuwe hal van 225 vierkante meter de verouderde opslagruimte.
Beide gebouwen werden opgetrokken als moderne staalconstructies en bieden voldoende ruimte voor het veilig onderbrengen van voertuigen, machines en werkmateriaal. Daardoor zijn materialen beter beschermd tegen weersinvloeden, blijven de werkterreinen ordelijker en kunnen de medewerkers veiliger en efficiënter werken.
Tijdens de officiële ingebruikname verwees schepen van Stadswerken en Publieke Ruimte Medard Verstraeten naar het lange traject dat aan de realisatie voorafging. Na de afbraak van het oude zwembad en de tenniskantine moesten de medewerkers jarenlang gebruikmaken van tijdelijke containers. Ook aan de begraafplaats was de bestaande infrastructuur sterk verouderd. "Met deze twee nieuwe hallen komt er een einde aan een hobbelig parcours. Onze groenarbeiders leveren elke dag fantastisch werk en verdienen moderne en veilige werkomstandigheden", aldus Verstraeten.
Burgemeester Bob Nijs benadrukte het belang van beide locaties voor de stad. Zowel Park De Soeverein als de centrale begraafplaats behoren volgens hem tot de visitekaartjes van Lommel. "De Soeverein is een unieke recreatieve en sportieve zone waar veel bezoekers van onder de indruk zijn. Ook onze begraafplaats wordt vaak geprezen voor haar verzorgde uitstraling. Dat is het resultaat van het dagelijkse werk van onze medewerkers. Investeren in goede infrastructuur voor onze stadsdiensten is daarom ook investeren in een nette, aangename en leefbare stad."
De burgemeester sloot af met een woord van waardering voor de medewerkers van Stadswerken en de groenploegen, die volgens hem elke dag mee het verschil maken voor alle Lommelaren.
Meer foto's