Lommel SK heeft Rubin Seigers aangesteld als
nieuwe teammanager van de A-kern. De Limburgse verdediger zet daarmee een punt achter zijn carrière als profvoetballer en begint meteen aan een nieuwe uitdaging binnen de club.
Seigers en Lommel SK bereikten een akkoord waardoor hij voortaan de schakel wordt tussen spelersgroep, technische staf en cluborganisatie. Hij volgt Carla Mota-Sanchez op, die na vier jaar afscheid neemt van de club.
Naast zijn nieuwe functie blijft Seigers ook actief binnen het sportieve project van Lommel SK. Hij zal aansluiten bij Jong Lommel, waar hij als ervaren speler jonge talenten zal begeleiden in hun ontwikkeling.
Sportief directeur Jeffrey van As is tevreden met de aanstelling. “Rubin heeft zich het afgelopen jaar onderscheiden als een echte professional en iemand die de waarden van onze club perfect uitdraagt. We zijn dan ook erg blij dat hij binnen de club actief blijft,” klinkt het. Tegelijk bedankt hij ook Carla Mota-Sanchez voor haar inzet achter de schermen tijdens de voorbije vier seizoenen.
Ook Seigers zelf kijkt uit naar zijn nieuwe rol. “Het was geen gemakkelijke beslissing om te stoppen als profvoetballer, maar ik ben ontzettend blij dat ik bij Lommel SK kan blijven. Deze club voelt als thuis en ik kijk ernaar uit om in een andere rol mijn steentje bij te dragen. Daarnaast vind ik het mooi dat ik ook bij Jong Lommel mijn ervaring kan doorgeven aan jonge spelers die aan het begin van hun carrière staan.” (Lommel SK)