Donderdag en vrijdag kunnen scholen gratis gebruik maken van de gekoelde zalen van de UGC cinema. Scholen waar het te warm is om nog les te geven, kunnen er terecht. Het is de bedoeling dat er effectief les wordt gegeven van 9 uur tot 13.30 uur. Voor de kinderen is het tof om eens les te krijgen in een cinemazaal: er kan op de grote schermen worden geprojecteerd. Als de scholen dat willen, kunnen ze nadien nog naar een film kijken. Dat moeten ze wel betalen. In de vijf zalen is het 23 graden. Meerdere scholen hebben al interesse getoond voor het initiatief.