Crème de la Crème, de feel-good serie op VTM, zet Lommel zowel op economisch als op toeristisch vlak op de kaart. De stad Lommel is samen met haar inwoners dan ook erg enthousiast over deze reeks. Dat zei burgemeester Peter Vanvelthoven vanmiddag. Dankzij dit succes heeft Toerisme Lommel i.s.m. Toerisme Limburg een aantal acties en toeristische producten uitgewerkt. Schepen van Toerisme Veronique Caerts lichtte de ontdekkingskaart met fiets- en wandelroutes toe, de toeristische arrangementen, 'the game' (start je eigen ijssalon op) en de
exclusieve ijscoupe. De glazen coupe zelf werd in het Glazen Huis ontworpen én geblazen, en is er ook te koop. De ijscoupe is vanaf nu in een achttal Lommelse horecazaken verkrijgbaar, en bestaat uit één bol vanille, één bol op basis van Lommelse koffielikeur en één bol op basis van de Lommelse zandkoek. Dit klinkt alvast heerlijk...
Wat de serie zelf betreft wist Erik Hendriks van Sylvesterproducties te melden dat de
kijkcijfers erg goed blijven, boven verwachting zelfs, met een gemiddelde van 912.000 kijkers en een marktaandeel van rond de 30%. Er volgen nu nog drie afleveringen, en dan...? Op deze vraag bleven zowel het productiehuis als de burgemeester het antwoord schuldig, maar beiden waren niet afkerig van een vervolg. We houden u op de hoogte!
(Op de foto: Erik Hendriks, Peter Vanvelthoven, député Igor Philtjens en Veronique Caerts) (Foto's: Jacky Geboers)