Vijf internationaal toonaangevende design- en lifestylebloggers zijn sinds dinsdag in Limburg voor een unieke 3-daagse showcase van Limburgs design. Deze
#LimblogDesignTour is niet alleen een innovatieve manier van marketing en communicatie, het toont bovendien de katalyserende kracht van doelgroepen-blogs en social media.
Vandaag waren ze te gast in Lommel, waar ze eerst een demonstratie kregen van het glasblazen in het GlazenHuis, en waar ze ook ieder zelf een glas mochten blazen. Vanavond gaan ze ook nog een kijkje nemen in het wondermooie vernieuwde sterrenrestaurant 'Cuchara'. De organisatie van deze driedaagse ligt in handen van 'Comosie', met als
één van de stuwende krachten de Lommelse Leen Thys. Zij organiseren samen met Cultuurplatform Design en IDE dit driedaags programma om Limburgs design op een unieke manier te promoten. Deze breed opgezette samenwerking verenigt zowel de Provincie Limburg, enkele van haar steden als het bedrijfsleven in een gedeelde overtuiging: met vereende kracht Limburgs design profileren op een internationaal niveau.
"Zowel voor jonge designers als voor de gevestigde namen, is het een unieke kans om persoonlijk kennis te maken met deze vijf designbloggers", zegt Christiaan Kastrop van Comosie. "Het zijn mensen die affiniteit hebben met design en vooral met passie communiceren over wat ze zien, ontdekken en beleven. Sterker nog, ze gaan dat delen met hun design-minnende achterban. Daar kan geen klassieke advertentietechniek tegenop. Persoonlijke beleving en passie reiken immers veel verder."
Via de website van #
LimblogDesignTour kan je de tour helemaal mee beleven en worden alle social media posts automatisch geïntegreerd. Wat is gestart met een dagschema, groeit nu uit tot een levende website.
(Foto's Jan Buyens)