Sint-Vincentius Lommel, een vrijwilligersorganisatie die een structurele bijdrage wil leveren aan goed leven voor zwakkeren en kwetsbaren in de samenleving, heeft een nieuwe aanwinst: een
splinternieuwe koelwagen, en dit dankzij een aantal gulle sponsors. Vandaag stelden ze die koelwagen trots voor.
Vijf jaar geleden hadden ze dit idee voor het eerst en stond dit op de planning, maar het heeft even geduurd. Vandaag was het dan eindelijk zo ver en kunnen ze de wagen in gebruik nemen om gekoelde producten op te halen bij de warenhuizen en plaatselijke handelaars die hen voedingswaren schenken zodat dit op de juiste manier gebeurt. Ook kunnen ze pakketten bij kwetsbare mensen die het zelf niet kunnen komen ophalen aan huis brengen. De Sint-Vincentiusvereniging is dan ook heel blij en is hun sponsors heel erg dankbaar. Want het was dankzij giften aan Sint- Vincentius en de sponsoring van de
Manchester City Group en
Lommel SK dat ze deze mooie koelwagen konden bestellen. “Omdat Lommel SK bij de City Group hoort, zoeken die een sociaal project om te ondersteunen, en zo kwamen ze bij ons", vertelt Danny Huijsmans. "Natuurlijk waren wij heel geïnteresseerd want onze hele werking steunt op giften.” De
Lions Club sponsorde dan weer de belettering en de tekening van Lommel op de wagen.
Danny is er heel trots op dat ze dit hebben kunnen realiseren. De vereniging is een jaar geleden overgestapt op het winkelprincipe zodat de mensen meer zelf de voeding kunnen kiezen die ze wensen, in plaats van een vast pakket te krijgen. Dat loopt heel goed. In de toekomst willen ze hier graag een sociale kruidenier worden. Helaas moeten ze vaststellen dat het aantal mensen dat beroep doet op de vereniging jaar na jaar stijgt, en kunnen zij dit moeilijk volgen. Elke vereniging is blij wanneer ze groeien, maar bij Sint-Vincentius is dit niet het geval. Er zijn nu al bijna 300 gezinnen die bij hen in de winkel komen. Op 10 jaar tijd is dit aantal meer dan verdubbeld. Jammer natuurlijk, dat dit het geval is!