Stad Peer lanceert een grootschalige jongerenbevraging om beter te begrijpen hoe ze de jongeren kunnen bereiken en hun jongerenaanbod kunnen promoten. Onder de slogan ‘
#MijnPeerfecteStad’ wil het stadsbestuur meer inzicht krijgen in de mediavoorkeuren van de jongeren tussen 14 en 20 jaar.
“De bevraging richt zich op jongeren die in Peer wonen, naar school gaan of deelnemen aan activiteiten in de stad”, zegt burgemeester Steven Matheï. “Is er voldoende en een interessant jongerenaanbod en hoe willen zij op de hoogte blijven van het aanbod?”
De bevraging loopt tot 27 april en kadert in een samenwerking met 2 studenten, Jente Meus (PXL) en Stan
Kwanten (UCLL), die het project mee vormgeven in het kader van hun opleiding.
De Peerse jongeren tussen
14 en 20 jaar ontvangen de komende dagen een uitnodiging om aan de bevraging mee te werken. “De
verzamelde input is niet alleen waardevol studiemateriaal, maar vormt ook een leidraad voor het toekomstig
jeugdbeleid in Peer. Bovendien maken de jongeren kans op één van de 25 duotickets voor een
bioscoopbezoek bij het invullen van de enquête”, aldus de burgemeester.