Voortaan kunnen Peerse organisatoren op een eenvoudige manier activiteiten en evenementen aanvragen
via een nieuw online evenementenloket. Dit systeem maakt de aanvraag niet enkel een stuk simpeler voor de aanvrager, maar zorgt ook voor een administratieve vereenvoudiging voor het stadsbestuur.
“Het systeem geeft meteen aan waar je als organisator allemaal aan moet denken," zegt burgemeester Steven Matheï. "Van materialen aanvragen, tot een parkeerverbod of een veiligheidsplan: het zit allemaal verwerkt in het evenementenloket.” Bovendien kan de aanvrager ook makkelijk in één oogopslag al zijn aanvragen opvolgen via het loket. In de digitale toepassing zijn alle documenten en beslissingen in een overzichtelijke omgeving terug te vinden.
Verenigingen en organisaties die benieuwd zijn naar de werking van de nieuwe toepassing kunnen
op 21 februari om 20 uur terecht in ’t Poorthuis voor een opleiding. Hier krijgen ze uitgebreid uitleg over het evenementenloket en kunnen ze ook een (fictieve) aanvraag indienen
(cfr. afbeelding) om het systeem uit te proberen.