Neerpelt
Volgens de jury werden de voorstellen van de twee deelnemers - de andere was P.U.R.A. Juicery & Co, een bedrijfje dat o.m. sapjes wou gaan verkopen - geoordeeld op
"hun meerwaarde voor Neerpelt; originaliteit; en economisch potentieel en slaagkansen". Consentec haalde volgens het gemeentebestuur in totaal 147 punten op 200; de concurrent haalde er 115. Volgens de jury was er twijfel over de economische leefbaarheid van het andere project, de sapjesbar. Die factor heeft uiteindelijk
de doorslag gegeven.
Dennis De Locht (24) van Consentec hoopt de nieuwe winkel - het "Consentec Eco-mobility center" - in december te openen. Hij mag de winkel dan een jaar gratis gebruiken.
UPDATE De burgemeester benadrukte dat de wedstrijd geen doel op zich was, maar een middel om meer animo te creëren in het centrum van de gemeente. Er zijn volgens Karl Gheysen van DMI nog gesprekken lopende over de verdere invulling van de handelszaken van Forte.
(Jorg Martens)