Het gemeentebestuur laat onderzoeken
hoe de Peltenaren de communicatie van de
gemeente ervaren. Daarvoor is er een uitgebreide enquête op komst. De komende week krijgen
2000 Peltenaren een vragenlijst in de brievenbus. Vanaf vrijdag 10 februari kunnen die vragen ook
al online beantwoord worden. Het onderzoek wordt geleid door het onderzoekscentrum Memori
van de Thomas More Hogeschool in Mechelen.
Zowat elke dag communiceert de gemeente met de Peltenaren over en voor Pelt. Het doel? Zorgen
dat iedereen mee is met wat het beleid beslist, maar ook praktische info brengen over bijvoorbeeld
werken of administratieve zaken. Soms gebeurt dat via persberichten, andere keren via dieper
gravende artikels zoals in PLT, leuke nieuwtjes op de sociale media of thematische campagnes.
Maar raakt het nieuws van Pelt de Peltenaar wel? Bereikt de gemeente iedereen en is de boodschap
helder ? Daarover wil het gemeentebestuur graag de mening kennen van de Peltenaren.
Met dat doel wordt een enquête gestuurd naar 2000 willekeurig gekozen inwoners. Ook wie geen vragenlijst toegestuurd krijgt, kan deelnemen aan het onderzoek. De enquête kan
vanaf 10 februari tot eind april online ingevuld worden via
www.gemeentepelt.be/onderzoek. Wie
dat niet ziet zitten kan ten slotte de vragenlijst met retourenveloppe vanaf maandag 13 februari
afhalen aan het onthaal van het gemeentehuis of in de vestigingen van de bibliotheek.
Het is de bedoeling dat op die manier zo veel mogelijk inwoners deelnemen aan het onderzoek.
Onder die deelnemers worden trouwens
prijzen verloot: • 1 x 100 euro aan Winkelhier
Cadeaubonnen • 2 x 50 euro aan Winkelhier Cadeaubonnen • 4 x 25 euro aan Winkelhier
Cadeaubonnen.