De gemeente Pelt spreekt haar kinderen en jongeren onder de 18 voortaan aan met een
frisse,
eigentijdse huisstijl. Met een levendig nieuw logo, kleurrijke visuals en twee speelse mascottes herkennen Peltse kinderen en jongeren op deze manier welke gemeentelijke boodschappen voor hen bestemd zijn. De nieuwe huisstijl is het sluitstuk in het project ‘Kindvriendelijke gemeente’, een label dat Pelt sinds eind 2020 met fierheid draagt. Pelt zet hard in op kindvriendelijkheid. Met 80 concrete actiepunten wil Pelt ervoor zorgen dat kinderen en jongeren zich goed voelen in hun gemeente. Eind 2020 kreeg Pelt voor dit ambitieuze plan het Vlaamse label ‘Kindvriendelijke gemeente’. Een van die actiepunten is het ontwikkelen van een frisse, eigentijdse huisstijl voor de Peltse jeugd. Twee speelse mascottes – afgeleid uit het Peltse logo - zijn voortaan de twee ambassadeurs van kindvriendelijke communicatie naar peuters, kleuters en kinderen uit de lagere school. Als twee handen op een buik zullen de figuren terug te vinden zijn in allerhande communicatie voor kinderen. De nieuwe editie van het activiteitenkrantje ‘UiT voor Kinderen in Pelt’, dat zes keer per jaar uitkomt, werd de afgelopen dagen in de frisse, nieuwe huisstijl in de Peltse scholen bedeeld. De nieuwe mascottes hebben echter nog geen eigen naam. Hiervoor roept de gemeente de hulp in van haar jongste inwoners. Nog tot 30 september kunnen alle Peltse kinderen hun leuke voorstellen indienen via www.participelt.be/kindvriendelijkpelt. De nieuwe huisstijl wordt gekoppeld aan een kindvriendelijk Pelt Jeugd-logo. Eentje die jongeren op een persoonlijkere manier aanspreekt. Ook de buitenschoolse kinderopvang ‘Pelterkids’ en de gemeentelijke speelpleinwerking ‘de Speelvogels’ kregen een opknapbeurt in dezelfde hedendaagse herkenbare stijl. In deze logo’s zijn ook de Peltse mascottes opgenomen, die als een rode draad door het kindvriendelijke verhaal in Pelt springen.