Neerpelt
Is er iets mis met de ondertunneling van de sporen tussen Boseind en de parking bij het vroegere zwembad? Op de gemeenteraad had men het over scheuren in het "plafond" van de tunnel, anderen zeggen dat dat plafond doorbuigt, maar wat zegt Infrabel? "Die ondertunneling bestaat uit twee stukken," zegt Infrabel-woordvoerder Thomas Baeken. "Je hebt de eigenlijke tunnel en dan het
dienstpad (voor spoorwegpersoneel) dat daar naast ligt.
"Met de eigenlijke tunnel is er niets aan de hand. De overbrugging van het dienstpad (de onderkant) is op een andere manier geconstrueerd dan die van de tunnel. We zitten nu samen met de aannemer om te zien wat er aan het dienstpad aangepast kan worden. Dit heeft geen invloed op het totale project. De ondertunneling komt er zoals gepland. Het heeft ook geen invloed op de vrije hoogte van de tunnel. Die blijft zoals gepland (3m35) en kan misschien zelfs nog een klein beetje hoger. Ook op het vlak van veiligheid zijn er geen problemen - die veiligheid is gegarandeerd."
(Archieffoto)