Sinds maandag is het service-center van Proximus in de Kerkstraat definitief gesloten. Hoe dat komt is onduidelijk - Proximus reageerde niet op ons verzoek om informatie. Klanten worden verwezen naar de Proximusdealer aan De Koel. De krant De Tijd schreef gisteren dat de telecomgroep in de komende drie jaar wil besparen op werknemers, techniekers, energie en onderhoud.
Al met al valt het te betreuren dat het servicepunt van Proximus verdwijnt; veel Noord-Limburgers - zowel gewone consumenten als zelfstandigen - konden er terecht voor hun abonnement, voor de aankoop van een toestel of gewoon voor goede raad in verband met hun telecomprobleem. De zaak werd druk bezocht.
Het vertrek van Proximus uit de Kerkstraat heeft nog een apart gevolg: wie de leegstaande winkelruimte wil overnemen, zal er horeca-activiteiten moeten ontwikkelen. Dat is een gevolg van een gemeenteraadsbeslissing van 2009. Of dat een goede zaak is, is maar de vraag.