De wekelijkse zaterdagmarkt in Pelt gaat morgen gewoon door, al zal ze door de extreme hitte kleiner zijn dan normaal. Verschillende marktkramers hebben beslist om vanwege de hoge temperaturen niet af te zakken naar Pelt.
Wie de markt bezoekt, zal echter nog steeds terechtkunnen voor de belangrijkste dagelijkse aankopen. Het merendeel van de voedingskramen zal aanwezig zijn, waaronder de standhouders met kip, vis, brood, groenten en fruit. Daarnaast zullen ook verschillende andere marktkramers present tekenen.
De gemeente roept bezoekers op om voldoende water te drinken, zich te beschermen tegen de zon en, indien mogelijk, de markt in de koelere uren van de voormiddag te bezoeken.