Met een feestelijke slotshow namen de leerlingen van het
zesde leerjaar van Basisschool De Regenboogschool op Grote Heide afscheid van hun vertrouwde school. Samen met juf Lobke en juf Leen sloten ze hun lagere schooltijd af en blikten ze terug op een periode vol mooie herinneringen.
Directrice Sigi opende de afscheidsviering met een warme toespraak. Ze prees de leerlingen voor hun inzet en groei doorheen de voorbije jaren en sprak haar vertrouwen uit dat ze klaar zijn voor de stap naar het secundair onderwijs. Ook het schoolteam, de vrijwilligers en de ouders kregen een welgemeend woord van dank voor hun jarenlange betrokkenheid.
Ondanks de warme temperaturen in de feestzaal brachten de zesdejaars een gevarieerde en enthousiaste voorstelling, waarmee ze hun talenten nog één keer aan ouders, leerkrachten en medeleerlingen toonden. De combinatie van muziek, dans en herinneringen zorgde voor een sfeervolle afsluiting.
Het afscheid ging gepaard met de nodige emoties. Er werden herinneringen opgehaald, vriendschappen gevierd en hier en daar vloeide een traan. Ook de ouders bedankten de leerkrachten en het schoolteam voor de zorg en begeleiding die hun kinderen doorheen de lagere school kregen.
Zo vertrokken de zesdejaars met een diploma én een rugzak vol mooie herinneringen, klaar voor een nieuw hoofdstuk in het middelbaar onderwijs.
(Foto's Leon Alders) Meer foto's