Sport- en gezondheidsbedrijf Golazo uit Paal stapt in het
televisieproductiehuis Bargoens. De intensieve samenwerking tussen beide partijen moet kwalitatieve programma’s en formats opleveren in het domein van de sport en de gezondheid voor zowel de nationale als de internationale markt.
Het productiehuis Bargoens viert dit jaar zijn tienjarig bestaan en heeft zich het voorbije decennium onderscheiden met relevante en spraakmakende programma’s als Het Huis (vrt), Niveau 4 (Play4) en recent nog Het Conclaaf (vtm). Het werkt momenteel aan een prestigieuze internationale documentairefilm over Antarctica. Bargoens verwacht voor 2024 een omzet van 7,5 miljoen euro.
Golazo streeft via een holistische benadering de gezondheid en het geluk van elk individu na. Het bedrijf is internationaal actief en organiseert jaarlijks een 1000-tal massa- en topsportevenementen in de meest uiteenlopende sporten. Met een breed gamma aan bewegings- en welzijnsprogramma’s begeleidt Golazo tevens honderden bedrijven en hun werknemers naar een gezonder leven. Daarnaast is Golazo actief als advies-, communicatie- en contentbureau in de sport en begeleidt het een aantal atleten in hoofdzakelijk olympische sporten. Het bedrijf was in 2023 goed voor een omzet van 119 miljoen euro.
Bargoens en Golazo werkten de voorbije jaren al occasioneel samen rond een aantal onderwerpen die aan Golazo verbonden zijn. Zo maakte Bargoens een driedelige documentaire n.a.v. de 100e verjaardag van de Zesdaagse van Vlaanderen-Gent, vertelde ‘Klim van je Leven’ het verhaal van deelnemers aan Climbing for Life en volgde recent nog ‘Goud!’ het reilen en zeilen van diverse Belgische topatleten op weg naar hun olympische droom.
Voor CEO Eric Goens is de samenwerking met Golazo een logische stap in de verdere groei en ontwikkeling van het productiehuis. “Golazo biedt een rijk pallet aan nationale en internationale topsporters en evenementen. Van olympisch kampioene Nina Derwael over het eerste WK wielrennen op Afrikaanse bodem in Rwanda tot een hele resem sportevenementen, dat is voor een contentmaker een bijzonder aantrekkelijke etalage. De samenwerking met Golazo opent voor ons nòg meer deuren om ook in de toekomst programma’s te maken die het verschil maken. Ik heb de voorbije maanden heel intensief samengezeten met Bob Verbeeck: het is voor mezelf en voor ons productiehuis een voorrecht om de krachten te bundelen met Golazo.”
Bob Verbeeck, CEO van Golazo: “We kennen Bargoens allemaal als maker van kwalitatieve content in tal van maatschappelijke domeinen waarmee het telkens een breed publiek weet te bereiken en te beroeren. Maar ik kijk ook naar Bargoens als een unieke speler in het televisielandschap. De lichte bedrijfsstructuur creëert een grote flexibiliteit en in combinatie met de commerciële slagkracht is het minder afhankelijk van de tv-zenders en is het een zeer gezond bedrijf. Uiteraard biedt onze samenwerking de kans om interessante properties van Golazo een audiovisueel verlengstuk te geven. We zien beiden ook nog veel mogelijkheden in formats rond de historische sportevenementen, kampioenschappen, sportpersoonlijkheden en galashows voor nationale en internationale rechtenhouders.”