Sp.a Beringen onthield zicht bij de stemming over het meerjarenplan. "Wij als fractie hebben de indruk dat er meer geïnvesteerd wordt in
stenen in de plaats van in mensen. En durven dit in eerste instantie dan ook een redelijk asociaal beleid noemen. We zullen in de toekomst zeker constructief meedenken maar zullen het ook niet nalaten om dit beleid met argusogen op te volgen", zegt voorzitter Kelly Meykens.
Sp.a Beringen heeft een lange waslijst van vragen en opmerkingen. Zo is mobiliteit nog een heikel punt.
"Te pas en te onpas rijden er vrachtwagens komende van de Paalsesteenweg die naar Koersel moeten. Aangezien er veel schoolgaande kinderen naar de Freneitschool of scholencampus moeten, leidt dit tot mogelijks gevaarlijke toestanden. Bestaat er een mogelijkheid om deze vrachtwagens om te leiden?", vraagt Dave Schops zich af.
Positief dan weer is de aanleg van een mobielhomeparking.
"Dat is een goede zaak voor het toerisme in Beringen maar tevens stellen we vast dat er heel wat onderzoeken gedaan worden om uitbating van zwemvijver, hengelrecreatie, speeltuin over te dragen aan de particuliere sector", reageert Meykens.
Sp.a merkt ook op dat de kosten voor Baloise Belgium Tour gaan stijgen. Van 34.000 euro in 2020 tot het dubbele in 2021 en 2022. Sp.a Beringen is ook bezorgd over de uitbating van be-MINE PIT en de rol van de Vrienden van het Mijnstreekmuseum hierin.
De socialisten hebben ook vragen bij de eventuele verhuis van het OC De Buiting naar een andere locatie.
"Er is 1.850.000 euro voorzien voor de aankoop van de gronden rond Flandria Paal? Kan dit in woonuitbreidingsgebied? Zijn het dan geen dure gronden voor recreatie?, stelt Schops nog.