De extreme hitte blijft onze regio in haar greep houden. Nadat burgemeester
Stijn Van Baelen de inwoners eerder al
persoonlijk opriep om de nodige voorzorgen te nemen, reageert nu ook het schepencollege op de afkondiging van code rood door het KMI voor de provincie Limburg.
Het gemeentebestuur laat weten dat de situatie van nabij wordt opgevolgd. In overleg met de preventieadviseur en de provincie werden verschillende maatregelen genomen om de gevolgen van de uitzonderlijke temperaturen zoveel mogelijk te beperken.
Zo worden voor het gemeentepersoneel aangepaste werkuren ingevoerd om de zwaarste hitte te vermijden. Daarnaast neemt de gemeente contact op met verenigingen om hen extra alert te maken voor de veiligheid en gezondheid van deelnemers tijdens activiteiten en evenementen. Ook roept het schepencollege inwoners op om bijzondere aandacht te hebben voor kinderen, ouderen en andere kwetsbare personen.
"Wij blijven deze situatie nauw opvolgen in het belang van al onze inwoners en zullen communiceren zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn", klinkt het. "Zorg voor jezelf én voor elkaar."