Je had ze misschien al opgemerkt: sinds kort staan er digitale schermen in het straatbeeld in Hechtel-Eksel. Zowel in Eksel (Gemeenteplein) als in Hechtel (aan het gemeentehuis) staat er elk één scherm. De schermen dienen voor commerciële boodschappen van lokale handelaars en daarnaast voor gemeentelijke info en activiteiten. Burgemeester Jan Dalemans: ‘Daarnaast geven we op deze schermen extra aandacht aan initiatieven zoals de eindejaarsactie van de gemeentelijke geschenkbon en de Koesterweek.’
De digitale infoborden zijn een samenwerking tussen commerciële partner City screens en het lokaal bestuur, waarbij elk de helft van de zendtijd krijgt. De helft van de zendtijd zal gemeentelijke informatie zijn, terwijl de andere helft voorzien wordt voor lokale advertenties.
50% gemeentelijke info, 50% advertenties
De infoschermen zullen boodschappen tonen tussen 6u s ’morgens en 23u s ’avonds waarbij elke zes seconden een nieuwe afbeelding of video (slide) verschijnt. Hierbij wordt een commerciële boodschap telkens afgewisseld met content vanuit het lokaal bestuur.
Momenteel staat er enkel gemeentelijke info op de outdoorschermen. Deze maand zal de firma City screens lokale ondernemers contacteren om de advertentiemogelijkheden toe te lichten. Handelaars die geïnteresseerd zijn in hun advertentie op een van beide schermen, of allebei, willen plaatsen, kunnen al rechtstreeks contact opnemen met City screens via info
cityscreens.be of telefonisch via 0474 99 91 89.
Inwoners informeren in het straatbeeld
Burgemeester Jan Dalemans, eveneens schepen van communicatie, is tevreden met de nieuwe digitale schermen en over de samenwerking met City screens. ‘Nu kunnen we ook in het straatbeeld onze inwoners nog beter informeren met gemeentelijke info en activiteiten. In een volgende testfase zullen we verenigingen de kans geven om hun activiteiten hierop te publiceren. Dankzij de samenwerking met City screens kunnen ook onze lokale ondernemers profiteren van de advertentiemogelijkheden op deze schermen.’
(Gemeente Hechtel-Eksel)