Begin dit jaar organiseerde de gemeente in samenwerking met de Thomas More Hogeschool Mechelen een enquête met de bedoeling de sterktes en werkpunten uit de eigen communicatie te achterhalen. 660 mensen vulden de enquête in, 541 geraakten helemaal tot aan het einde. Nu de resultaten geanalyseerd zijn, is het eindrapport positief, zegt de gemeente. Uit de enquête is o.m. gebleken dat het gemeentebestuur goed scoort op het vlak van bereikbaarheid voor de vragen van burgers en inzake communicatie via website en magazines.
Het onderzoek werpt ook licht op werkpunten waar de gemeentelijke diensten mee aan de slag kunnen. Zo zal Pelt nog meer inzetten om mensen via niet-digitale kanalen te informeren en om hen te helpen bij het bereiken van digitale kanalen d.m.v. opgeleide digihelpers.
Pelt dankt de deelnemers voor hun tijd.
Als extra aansporing werden enkele prijzen gekoppeld aan het invullen van de enquête. Zeven invullers werden beloond met een Winkelhierbon ter waarde van 25, 50 of 100 euro om te besteden bij lokale handelaars. Zij werden persoonlijk gecontacteerd.