Op de WICO Juniorcampus stond 14 maart volledig in het teken van Pi-dag. Doorheen de hele school werden leerlingen uitgedaagd met droedels en vraagstukken over het getal π, die ze in groepjes konden oplossen. “We willen laten zien dat wiskunde niet alleen in de klas thuishoort, maar ook een creatief en verbindend element kan zijn,” zegt Kris Timmermans, een van de wiskundeleerkrachten op de WICO Juniorcampus. Het team met de meeste correcte antwoorden werd beloond met een toepasselijke prijs: overheerlijke Pi-zza.
Samenwerking tussen verschillende domeinen
Tijdens de middagpauze gingen de leerlingen nog een stap verder: met zoveel mogelijk deelnemers vormden
ze een gigantische π op de speelplaats. Verschillende studierichtingen droegen bij aan dit unieke moment:
• Kunst en creatie zorgde voor een indrukwekkende tekening van π op de speelplaats.
• Maatschappij en welzijn nam de organisatie en coördinatie op zich.
• STEM legde het tafereel vast op een mooie foto.
• Klassieke talen schreef een verslag over de dag.
“Deze samenwerking tussen de verschillende domeinen toont hoe veelzijdig wiskunde is en hoe we als school
inzetten op samenwerking en creativiteit,” aldus Kris Timmermans.”Met trots blikken we terug op een
geslaagde en inspirerende dag. Het wiskundeteam bedankt alle leerlingen en leerkrachten die dit mogelijk
hebben gemaakt.”
(Wico Juniorcampus)