Sint Oda is de
meest klantgerichte organisatie van Vlaanderen. De vzw werd gisteravond in Brussel uitgeroepen tot laureaat van de eerste
Customer-Centered Organization Awards.
Sint Oda, welzijnscentrum voor mensen met een complexe of meervoudige beperking, heeft ruim 500 medewerkers en kan ook rekenen op meer dan 600 vrijwilligers. Volgens de jury heeft Sint Oda zich met succes aangepast aan de gewijzigde financiering in de gehandicaptensector, waarbij cliënten zelf financiële ondersteuning krijgen van de overheid en kiezen wat de beste zorgorganisatie is voor hun specifieke beperking. Het centrum paste daarom zijn strategie aan en plaatste klantgerichtheid centraal. Het investeerde bijvoorbeeld in zijn technische dienst, om creatieve en innovatieve oplossingen uit te werken voor zijn cliënten. Daardoor is het een koploper in kwaliteit en diversiteit van zorg. Het hele beleid werd daarop afgestemd. Iedereen in de organisatie werkt aan hetzelfde doel: waarde creëren voor de klant en daardoor de beste zorg bieden.”