PlayDay, de app voor Vlaamse verenigingen, krijgt een nieuwe thuisbasis in Beringen.
VALKE.NET media uit Tervant heeft de populaire app overgenomen van HowMenneke, dat PlayDay groot zag worden. De oprichters van de app zochten naar een manier om de groei te managen en vonden in Kiona Jautze, zaakvoerster van VALKE.NET media, de ideale overnamekandidaat. De app maakt het mogelijk voor verenigingen om hun administratie te digitaliseren en biedt nu ook een toegankelijke helpdesk aan. Nieuw zijn ook de uitgebreide email functionaliteit en de meldingen wanneer een lid de aanwezigheid meldt. Met meer dan tienduizend gebruikers verspreid over heel Vlaanderen, blijft PlayDay in populariteit groeien.
Voor verenigingen en clubs
“Digitalisering maakt het voor clubs mogelijk om uren werk in minuten klaar te hebben,” zegt Kiona Jautze. “Het is belangrijk voor een vereniging om gegevens –zoals lidgelden of groepsindelingen– voor handen te hebben. Met PlayDay kunnen verenigingen evenementen plannen door middel van vooraf ingestelde parameters, trainingen of repetities herhalen en gerichte e-mails, met bijvoorbeeld digitale betaalstrookjes, te sturen naar specifieke teams of groepen.”
Veilige communicatie en betalingen
Voor zowel leden als de vereniging zelf is het belangrijk dat communicatie veilig verloopt. Zo kunnen leden met een app als PlayDay via een knop aangeven of foto’s wel of niet getoond mogen worden. De chat functie is alleen zichtbaar voor de groep waar deze zich afspeelt en betalingsverzoeken kunnen door de club zelf vanuit PlayDay aangemaakt worden. De app kan door de vereniging dan ook gekoppeld worden aan de eigen bank. Voor ouders biedt PlayDay een unieke oplossing. Als kinderen bij verschillende clubs zitten, is er slechts één app nodig om alles te beheren. Dit bespaart tijd en voorkomt de noodzaak om meerdere apps te gebruiken om te zien wie waar moet zijn en hoe dit in de agenda past.
Toekomst
De inzet van een vast developmentteam zet PlayDay nu in een veel betere positie. De vele functionaliteiten bieden de mogelijkheid zowel de webversie als de app in hoog tempo door te ontwikkelen en samen met verenigingen te kijken waar de noden liggen. Een nieuwe feature die binnenkort wordt verwacht, is de shopfunctionaliteit. Hiermee kunnen gebruikers gemakkelijk spaghetti-avonden of clubkleding aanbieden aan de juiste personen via de app. De prijs is bewust betaalbaar Alles wordt almaar duurder. Dat merken verenigingen ook. PlayDay biedt drie pakketten: een gratis versie en twee betaalde versies. Je gaat voor het gratis pakket of een van de Premium pakketten. “Die pakketten hebben een vaste prijs per jaar. Of je nu 5 of 500 leden hebt”, zo vertelt Kiona tot slot.
Met de overname door VALKE.NET media is de toekomst van PlayDay verzekerd en kunnen verenigingen blijven profiteren van de gebruiksvriendelijke en efficiënte administratieve oplossing die de app biedt.