Kobe Snyers (Groen) stelde een reeks vragen over de herinrichting van de Tessenderlosesteenweg in Paal. Vorig jaar contacteerden buurtbewoners van de Tessenderlosesteenweg het schepencollege met een reeks vragen over de toestand, veiligheid en overlast die gepaard gaat met verkeer op de Tessenderlosesteenweg. Het schepencollege gaf toen aan dat de werken om de Tessenderlosesteenweg te vernieuwen waarschijnlijk pas gerealiseerd kunnen worden over 10 jaar.
"Gezien deze lange wachttijd tot de werken gerealiseerd kunnen worden, lieten de buurtbewoners verstaan dat ze wel vragende partij zijn voor enkele eenvoudige ingrepen die in tussentijd genomen kunnen worden om de situatie ter plaatse te verbeteren: de maximale snelheid van 50 km/u verlengen tot de kruising met de Rijsselstraat, Holstraat of Donkstraat, het plaatsen van trajectcontrole, het aanduiden van een bochtrijke zone, een inhaalverbod,… Dit zijn heel wat goede voorstellen die er inderdaad voor kunnen zorgen dat de veiligheid op de Tessenderlosesteenweg er op korte termijn op vooruit gaat en dat omwonenden minder geluidsoverlast hebben", treedt Snyers de bewoners bij.
Hij vroeg daarom naar een reactie van het schepencollege in die dossier.
Schepen Jean Vanhees (CD&V) merkte op dat de vraag over de toestand van de Tessenderlosesteenweg telkens van dezelfde persoon komt en er verder niemand klachten heeft. Die persoon heeft al verschillende keren een antwoord gekregen van de dienst en van de burgemeester zelf. "Een snelheidbeperking van 70km naar 50km is hier niet aan de orde en ook de toestand van de weg is niet zo dramatisch, de weg wordt goed onderhouden en is zeker nog veilig. Een inhaalverbod is volgens de politie niet te handhaven en ook trajectcontroles zijn niet mogelijk op die plek wegens de vele zijstraten en de hoge kost. De snelheid is volgens metingen van de politie niet te hoog op de Tessenderlosesteenweg", wist de schepen nog.