Commentaar
Tijs Lemmens (Team Voluit) maakte gisteren bekend dat hij de burgemeesterssjerp ambieert. We moeten meer luisteren naar de burger, klinkt het bij de huidig schepen van Sport en Financiën. Het is een slogan die we al jaren en jaren horen. Maar wat is dat?
Luisteren naar de burger…Je kunt nooit goed doen voor iedereen en voor elke ja is er wel een neen. En nu, in tijden van social media, komen we meer en meer tegenover elkaar te staan. Iedereen roept en tiert voluit zijn gal met alle gevolgen van dien.
De nieuwe ochtendshow van Radio 2 met Peter Van de Veire bijvoorbeeld wordt door veel luisteraars ook niet meteen gepruimd. Ondanks een charmeoffensief vanuit Brussel missen de Limburgers hun eigen ochtendshow. De verdere afbouw van de regionale poten van Radio 2 kon al van in het begin niet rekenen op veel sympathie en ondanks protest van politici is er ook in Brussel niet echt geluisterd naar de verzuchtingen in onze provincie. En dan stoelt net de nieuwe ochtendshow op meningen van luisteraars. Er worden stellingen geponeerd en dan mag iedereen zijn zegje doen in de app of op de radio. Social radio, zeker. Is dat luisteren naar de burger? (Hans Put)
Nieuwere berichten in
'Commentaar'Oudere berichten in
'Commentaar'