Gemeenteraad
De gemeente trekt zo’n 41.000 euro uit voor een online afsprakensysteem. Dat moet operationeel
zijn tegen 1 januari, wanneer Oudsbergen start met de vernieuwde dienstverlening. Werken op afspraak wordt een belangrijk onderdeel in de nieuwe dienstverlening. “Het loket burgeradministratie blijft vrij geopend, maar zal ook na afspraak beschikbaar zijn. Daarmee willen
we onze inwoners sneller en beter kunnen helpen”, zegt schepen Hanne Schrooten.
Naast de vrije inloopmomenten van 9 tot 12 in Meeuwen en 15 tot 18 uur in Opglabbeek, kunnen er ook
afspraken geboekt worden. “Dat kan minstens één keer per week tot 19 uur. In drukke periodes,
zoals voor schoolvakanties, kunnen we meer tijdstippen beschikbaar maken.”
Andere diensten werken vandaag al op afspraak. “Voor de loketten ‘bouwen & wonen’ en ‘welzijn’
kunnen afspraken enkel telefonisch worden vastgelegd. Met dit afsprakensysteem willen we het
gebruiksvriendelijker maken om een afspraak te boeken, zoals inwoners intussen gewend zijn van
bijvoorbeeld hun huisarts.”
Voor de medewerkers van het gemeentebestuur speelt het afsprakensysteem een rol in hun
werkagenda. “Medewerkers hebben een vaste uitvalsbasis. Voor ruimtelijke ordening is dat
bijvoorbeeld Meeuwen en voor welzijn is dat Opglabbeek. Toch willen we in beide gemeentehuizen
deze dienstverlening blijven aanbieden. Dat kan door te werken op afspraak, waarbij de
medewerker de ene dag in Opglabbeek werkt en de andere in Meeuwen”, zegt schepen Schrooten.
Nieuwere berichten in
'Gemeenteraad'Oudere berichten in
'Gemeenteraad'